12 ефективни техники за масаж на ходилата за релаксация и отпускане на болката

6511
12 ефективни техники за масаж на ходилата за релаксация и отпускане на болката

В края на дългия ден много хора обичат да правят или получават масаж на краката. Масажът на краката може да помогне за релаксация и да облекчи мускулните болки. Има много начини за масаж на краката, които е лесно да опитате у дома.

Кои са 12-те техники за масаж на стъпалата?

Тези 12 техники за масаж на краката може да приложите върху себе си или на друг човек:

реклама
Хиляди избраха здравето с Omed.bg. Направи го от тук !

1. Загряващи усуквания. Загряването е един от начините да започнете масаж на краката. За да използвате тази техника:

  • поставете дланите от двете страни на стъпалото
  • внимателно издърпайте дясната страна на крака напред докато бутате лявата страна назад, избутайте лявата страна на крака назад, докато дърпате дясната страна напред
  • повторете това усукващо движение от глезена до пръстите на краката

Нежните усукващи движения помагат за затопляне на стъпалото в подготовка за по-нататъшен масаж.

2. Масаж на свода. За да използвате тази техника за масаж на долната част на стъпалото:

  • задръжте горната част на стъпалото в едната ръка
  • с пръстите на другата ръка разтрийте дължината на арката
  • правете това многократно, от петата до топката на крака

3. Свиване на пръстите на краката. Извивките на пръстите могат да насърчат гъвкавостта на стъпалото. За да използвате тази техника за масаж на краката:

  • хванете петата с една ръка
  • огънете всички пръсти на единия крак напред-назад едновременно с другата ръка
  • повторете това движение като леко увеличавате натиска и огъвате пръстите на краката до пълния им обхват на движение

4. Разтриване на стъпалата. Може да помогне на крака да се отпусне до естествената му ширина. За да използвате тази техника за масаж на краката:

  • задръжте всяка страна на крака
  • издърпайте всяка страна на крака навън
  • повторете това движение като оставите стъпалото да се отпусне

5. Натискане на петата. Може да помогне за облекчаване на напрежението в задната част на стъпалото. За да използвате тази техника:

  • задръжте горната част на стъпалото в едната ръка
  • задръжте задната част на петата в другата
  • многократно стискайте и освобождавайте задната част на петата

6. Работа с кокълчета или юмруци. Начин за масаж на долната част на стъпалото:

  • задръжте задната част на крака с една ръка
  • задръжте кокалче или пълен юмрук от другата страна за долната част на крака
  • използвайте кокълчето или юмрука, за да омесите долната част на стъпалото като използвате умерен натиск
  • повторете това движение като работите надолу по топката на крака до петата

7. Работа с палеца. Друга техника за масаж на стъпалата, която човек може да практикува в долната част на стъпалото:

  • дръжте крака с едната ръка от двете страни
  • поставете пръстите на горната част на стъпалото
  • поставете палците под всеки крак
  • в основата на пръстите използвайте палците, за да погалите всеки пръст на крака като използвате умерен натиск
  • реминете към топката на крака, като повтаряте движението на удара надолу с палци
  • повторете това движение в свода на краката и петата продължете толкова дълго, колкото е приятно

8. Точки на натиск. Натискането на точки върху ходилото е друга техника за релаксиращ масаж на стъпалата:

  • използвайте едната ръка, за да поддържате горната част на стъпалото
  • използвайте палеца на другата ръка, за да натиснете и освободите горната част на ходилото
  • постепенно се движете надолу по ходилото
  • повтаряйки това натискащо движение продължете да натискате и освобождавате, надолу до задната част на петата

9. Ахилесов масаж. Ахилесовият масаж може да помогне за облекчаване на натиска върху ахилесовото сухожилие:

  • хванете ахилесовото сухожилие с другата ръка между палеца и показалеца
  • използвайте поглаждащо движение надолу към петата
  • повторете това няколко пъти

10. Горни и странични кръгове. Кръговете отгоре и отстрани е проста техника за масаж на краката:

  • като използвате двете си ръце подпрете стъпалото отдолу
  • изпънете пръстите и с тях направете кръгове около глезена от двете страни
  • използвайки непрекъснато кръгово движение движете пръстите около страната на стъпалото
  • продължете да кръжите с пръсти до пръстите на краката
  • обърнете внимание на пространството между всяко сухожилие

11. Масаж на пръстите на краката. Масажът на пръстите на краката може да помогне за облекчаване на напрежението и спазмите в пръстите на краката:

  • хванете основата на стъпалото с една ръка с пръстите на другата ръка дръпнете
  • завъртете и дръпнете внимателно всеки пръст
  • преминете от външните към вътрешните пръсти
  • повторете няколко пъти
  • масажирайте между всеки пръст на крака

12. Завършващи движения. Може да се използват завършващи удари в края на масажа на краката:

  • поставете дланите от двете страни на стъпалото
  • внимателно издърпайте дясната страна на крака напред, докато бутате лявата страна назад
  • след това избутайте лявата страна на крака назад, докато бутате дясната страна напред
  • повторете това усукващо движение като работите ръцете от глезена до пръстите на краката
  • облекчете натиска всеки път като постепенно повдигате ръцете от крака напълно

Ползи

Нарастват научните доказателства за ползите за здравето от масажа. Проучване установява, че когато се интегрира с грижи за здравето масажната терапия може да помогне на човек:

  • да се справя с предизвикателствата на физическото и психическото здраве
  • да изпитва по-малко болка
  • да се отпусне
  • контролира емоциите
  • по-добър сън

Изследвания покъзват, че масаж на ръцете и краката в клинични условия може да намали тревожността и да подобри жизнените показатели за пациентите. Също терапия с масаж е опция за управление на болката.

Масажът на краката срещу рефлексотерапията

Рефлексотерапията е алтернативна терапия, която включва натиск върху определени части на стъпалото. Това не е същото като обикновения масаж на краката. Привържениците на рефлексотерапията смятат, че оказването на натиск върху стъпалото може да излекува несвързани проблеми на други места в тялото. Дори ако има някои доказателства, които не подкрепят рефлексотерапията практиката може да бъде релаксираща, тъй като е форма на масаж на краката.

Съвети за масаж на краката

Няма един точно определен избор за извършване на масаж на краката. Различните хора предпочитат различни техники. Човек може да иска да тества много техники и да научи какво се чувства добре за него или за някой друг.

Преди да започнете:

  • накиснете краката в топла вода с или без няколко капки разредено етерично масло
  • потупайте краката с кърпа
  • нека краката върху кърпата
  • разнесете масажно масло върху стъпалото, до глезена

Някои общи съвети за масаж на краката

Обърнете внимание на частите, които се чувстват болезнени и уморени. Работете върху възпалени места по-дълго, с толкова или толкова малко налягане, колкото се чувствате комфортно.

Обърнете внимание на части, които се чувстват добре. Ако е приятно може да продължите.

Избягвайте да наранявате палците. Не използвайте толкова голям натиск така, че палците да започнат да болят.

Използвайте силата на телесното тегло, а не мускулите на палците, за да упражнявате натиск.

Избягвайте да използвате твърде лек натиск, тъй като това може да гъделичка.

Фокусирайте се върху един крак наведнъж.

Съображения за рискове

Преди да започнете масаж на краката, проверете краката за:

  • наранявания
  • превръзки
  • гъбична инфекция засягаща кожата между пръстите на краката

Други съществуващи състояния на краката като диабетна невропатия също могат да повлияят на това дали човек трябва да прави масаж на краката. Определени условия могат да направят части от стъпалото чувствителни към натиск.

Бременните жени и тези изложени на риск от образуване на кръвни съсиреци трябва да потърсят медицинска помощ преди да се направи масаж на долната част на краката.

Масажът на краката е достъпно домашно лечение за напрегнати и уморине крака или болки в краката. Също така може също да помогне на човек да се отпусне и да се отпусне и релаксира подкрепяйки цялостното му чувство за благополучие.

Изброените 12 техники са основно въведение в масажа на ходилата. Може да потърсите допълнителни инструкции от професионалисти или да се обърнете към масажист.

https://www.medicalnewstoday.com


Беше ли полезна тази статия? Моля, споделете я с приятели и ни подкрепете. Така ще можем да правим здравето по-достъпно. Благодаря!



реклама
ЯМР
Коментари

Свързани статии

Може да се абонираш за нашите оферти


Абонирайте се