30 дни само на плодове? Промените, които ще настъпят в тялото.

349
30 дни само на плодове? Промените, които ще настъпят в тялото.

Плодовете са съществена част от диетата на човека. Всички обаче знаят, че те са и основен елемент за набавяне на още витамини и минерали. Какво обаче би станало с нашето тяло ако ги направим "героя" в нашата диета. По презумпция плодовете и зеленчуците вървят ръка за ръка, но нека ги разграничим - плодовете и зеленчуците са бедни на: мазнини, протеини и фибри. Съществената разлика се крие в съдържанието на захари в плодовете. Това съдържание е 5 пъти повече, като 10% в плодовете са захари, докато при зеленчуците са само 2%.

Ако дневно консумираме само и единствено плодове, то 85% от калориите, които приемаме ще бъдат само от захари. Плодовете имат 50 калории на около 100 грама тоест ще е нужно да ядете по около 4 кг. на ден, за да достигнете дневен прием от 2000 калории.

Тялото има два основни източника на енергия - въглехидрати и мазнини. Ако се консумара предимно единия източник, то тялото ще използва повече него. Типична Американска диета си набавя калориите от: 55% въглехидрати, 25% мазнини и 20% протеини. Проблемът произлиза от това, че хората консумират твърде много захар, което е адаптирало тялото да си набавя енергия от захарите. В такива ситуации е препоръчително да се премина на нисковъглехидратна-високомазнинна диета.

реклама
Хиляди избраха здравето с Omed.bg. Направи го от тук !

Мазнините не повишават кръвната захар, не задействат производството на инсулин, абсорбират се от тялото доста по-бавно.

Нека свържем всичко това с плодовете.

Ако ядем само и единствено плодове, 86% от нашата енергия ще идва от въглехидратите. Тези въглехидрати не са "чисти", а са смесени с фруктоза и глюкоза. Плодовете няма да ни снабдят с нужните ни мазнини. Протеините от плодовете са различни от тези от животинските продукти. Нивото на абсорбция на растителните протеини е много ниско, което ги прави не много ефективни в сравнение с животинските, които се усвояват по-лесно от тялото.

Както вече споменахме в плодовете има фруктоза и глюкоза, които при консумация се разпадат до захари, което отговаря на химичния състав на бялата захар.

Плодовете са основно вода и тяхното съдържание на калории и изключително ниско, което ще доведе до постоянно чувство на глад.

Глюкоза

Когато ядем по 3 пъти на ден, нашата кръвна захар би се повишила тези 3 пъти, но когато я ядем постоянно нашата кръвна захар се покачва стотици пъти дневно. Нормалната кръвна захар е 100мг/децилитър, което се равнява на около 3 гр. Кръвната захар се покачва, дори при прием на 1 гр. Когато имаме много завишен прием на захари тялото създава гликоген, за по-големите количества тялото превръща въглехидратите в триглицериди. Триглицеридите са вид мазнини (липиди), които се откриват в кръвта ни. Те се натрупват в мастните клетки като енергиен резерв. Т.е нивата на триглицеридите зависят от приетите излишни калории, особено прости захари.

Плодовете във времето

Процесът на прием на плодове е следния:

Прием на плодове -> покачване на кръвната захар -> превръщане в мазнини -> чувство на глад и така се завърта този процес. Този процес не се е изменил във времето, но разликата е в качеството на плодовете. В миналото хората не са имали достъп до пестицидите и торовете, които имаме в момента. Също така плодовете са били само за региона, в който растат и не е имало възможността за световен транспорт, както днес.

Фруктоза

Ако ядем само плодове аналогично на глюкозата ще получим 200 гр. Фруктоза. Тези 200 гр. фруктоза са аналогични на 12 чаши Кока-Кола на ден. Прекомерната консумация на фруктоза претоварва черния дроб. Глюкозата може да бъде преработена от всички клетки в тялото, но фруктозата може да се преработи само и единствено от черния дроб. Това довежда до неалкохолна чернодробна болест. Фруктозата е основен отговорник за повишаването на инсулиновата резистентност и развиването на диабет тип 2.

Други проблеми.

Хората, които консумират само и единствено плодове също имат проблеми с:

"Fruitarians”

Това са хора, които ядат само и единствено плодове под пред текста, че това им е помогнало да излекуват тялото си от болести.

Важно е да се уточни че организмите на хората имат различна поносимост, както и че има различни генетични предразположеност към консумацията на въглехидрати.

Плодовете полезни ли са или не?

реклама

Това не е въпросът, който трябва да си зададем! Правилният въпрос е какво количество плодове консумираме, също така какъв е МОЯТ организъм. Ако сме генетично предразположение към диабет, консумацията ни на захар трябва да е според предписанието на лекаря, и не трябва да се сравняваме с хора, които са с по-издръжлива генетика.

Източник: Dr. Sten Ekberg


Беше ли полезна тази статия? Моля, споделете я с приятели и ни подкрепете. Така ще можем да правим здравето по-достъпно. Благодаря!



реклама
ЯМР
Коментари

Свързани статии

реклама
Лабораторни тестове

Свързани услуги

реклама
Искаш ли здрави зъби и красива усмивка? Вземи ваучер за отстъпка

Може да се абонираш за нашите оферти


Абонирайте се