8 начина да запазим психичното здраве докато работим дистанционно от вкъщи

902
8 начина да запазим психичното здраве докато работим дистанционно от вкъщи

Работата от вкъщи може да бъде от полза по много начини, но ни предлага физически, психически и социални предизвикателства.

Здравните съвети за работещите вкъщи включват хранене с питателна диета и редовни упражнения. Те са важни независимо къде работите. Важно е обаче да се обърне внимание и на психологическите и социалните предизвикателства на дистанционната работа като самота и размити граници между професионалната работа и домашното ежедневие.

Как да поддържаме оптимално психично здраве докато работим дистанционно от вкъщи?

реклама
Хиляди избраха здравето с Omed.bg. Направи го от тук !

Работата от разстояние обаче може да включва други трудности, които може да не се появят в нормална работна среда. Въпреки, че отдалечената работа има предимства също така идва с редица предизвикателства:

  • чувство на изолация
  • проблеми с поддържането на мотивация
  • управление на работа и почивката
  • намиране на баланс между работа и личен живот
  • избягване на прекалени часове работа
  • затруднено поддържане на здравословни хранителни навици
  • недостатъчно практикуване на препоръчаното ниво на физическа активност

Значението да останеш вкъщи по време на пандемия

По време на пандемията на COVID-19 повечето от тези, които могат да си вършат работата дистанционно останаха да работят от вкъщи.

Оставането у дома възможно най-много намалява значително излагането на човек на заразяване с коронавирус. Следователно е от ключово значение за намаляване на риска от заразяване с вируса и предотвратяване на неговото разпространение.

Някои хора може да са гледали на работата от дома като на лукс преди пандемията. Сега обаче това се превърна в необходимост за много хора, тъй като е ключова стратегия за повишаване на безопасността.

Съвети за психичното здраве по време на дистанционна работа

Тъй като предизвикателствата при работа от вкъщи могат да повлияят на физическото, социалното и психологическото здраве от значение е да се предприемат стъпки за поддържане на всички аспекти на здравето. Те могат да включват:

1. Здравословно хранене. Според надеждния източник на Националния институт за сърцето, белите дробове и кръвта (NHLBI) здравословната диета е тази, която набляга на полезни храни като плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни и млечни продукти с ниско съдържание на мазнини.

Включват се също яйца, боб, ядки, риба, птици и постно месо като същевременно се ограничават храни с високо съдържание на захар и сол.

Здравословната диета също така ограничава храни с високо съдържание на наситени мазнини като тлъсти разфасовки от червено месо и транс-мазнини като преработените храни.

Центровете за контрол и профилактика на заболяванията (CDC) препоръчва да не се пропуска хранене включително закуската.

Хората с малко разсейване у дома могат да открият, че са по-гладни отколкото биха били на работното място. Могат да държат под ръка здравословни закуски като плодове, за да избегнат закуски с чипс и снаксове.

реклама

2. Поддържайте хидратацията. Пиенето на достатъчно течности е от съществено значение за предотвратяване на дехидратация, състояние, което може да доведе до запек и промени в настроението отбелязва CDC Trusted Source.

Водата е най-добрият избор за напитка, но приемът на умерено количество кафе и чай също е приемлив. Най-добре е да избягвате сладки напитки като газирани, енергийни и плодови напитки.

3. Планирайте редовни упражнения. Упражнението има както физически така и психологически предимства. Поради тези положителни ефекти човек може да поиска да замени времето което би прекарал в пътуването до работа с тренировка. Например може да направи бърза разходка в района си или да се упражнява с фитнес видео или мобилно приложение.

Освен упражнения включването на физическа активност в работния ден е добра идея. Това може да се направи с крачки по време на телефонни разговори или въвеждащи напомняния на календара на редовни интервали, за да направят няколко лицеви опори и така да се избегнат дълги периоди на физическо бездействие.

4. Настройте домашния офис за оптимална стойка и комфорт. Създаването на домашен офис по начин, който насърчава добрата стойка може да предотврати болки в гърба.

CDC описва идеалния офис стол като такъв с подлакътници и височина на седалката която позволява на стъпалата да лежат на пода.

Хълбоците и коленете на трябва да са под или малко над ъгъл от 90 градуса. Заслужава си да се инвестира в стол, който поддържа извивката на долната част на гърба.

Оптималното място за монитор на компютъра е:

Една ръка разстояние.

Горната част на монитора е на или под нивото на очите.

Увеличаването на размера на шрифта, ако е необходимо може да намали напрежението в очите.

5. Поддържайте баланс между личен и професионален живот. Когато хората работят у дома границите между служебната работа и домашния живот могат да се размият. Поради тази причина помага да се зададат пространствени граници включително да има отделно работно пространство със собствена врата, ако е възможно.

Установете ежедневен работен график с времеви граници за почивка и работа, който трябва да включва:

  • 15-минутна сутрешна почивка
  • обедна почивка
  • 15-минутна следобедна почивка

Хората могат да засилят разделението между работата и домашния живот като се опитват да забравят за работата след работното време. Някои изследователи отбелязват важността на психическото откъсване от работата и фокусирането върху релаксацията в края на работния ден.

6. Придържайте се към ежедневието. CDC препоръчва също да се придържате към ежедневието извън работата като казва, че това може да помогне за намаляване на чувството за стрес. Тази рутина включва лягане и ставане сутрин по едно и също време всеки ден.

Също така е важно да осигурите достатъчно време за сън. Повечето хора се нуждаят от поне 7 часа качествен сън.

7. Поддържайте личните контакти. Работата от разстояние може да затрудни хората да се свържат със своите колеги в личен план. Когато хората работят с други хора на споделено място социализирането се случва.

От друга страна когато хората работят отдалечено те обикновено са сами през повечето време и социализацията не се случва толкова естествено. Изследователите настояват хората да инициират и да участват в разговори с колеги, които нямат нищо общо с бизнеса.

Хората живеещи с членове на семейството или съквартиранти също могат да избегнат самотата като се възползват от възможностите да прекарват времето си с тях.

Членовете на домакинството могат да правят неща заедно например да ядат ястия, да играят игри или да гледат филм. Когато се разхожда човек може да покани любим човек.

Също така е важно да отделите време за връзка с приятели и членове на семейството, които живеят другаде по телефона или онлайн услуги за гласов или видео чат като Zoom или Google Meet.

Ако човек изпитва чувство на стрес или изолация, които изглеждат поразителни може да помисли за разговор с терапевт.

8. Намалете стреса като практикувате майндфлуенс. Това може да помогне при стреса от работата от вкъщи.

Тази практика включва внимание към случващото се в настоящия момент. При практикуване на майндфлуенс човек наблюдава преживяване без да прави преценка за него. Участието със засилване на вниманието може да увеличи обективността на човек. Това може да даде възможност на човек просто да забележи негативни мисли и чувства вместо да се заплита в тях.

Може да предприемете тези стъпки, за да облекчите предизвикателните моменти при дистанционната работа и да подкрепите психическото и емоционалното си благополучие.

https://www.medicalnewstoday.com


Беше ли полезна тази статия? Моля, споделете я с приятели и ни подкрепете. Така ще можем да правим здравето по-достъпно. Благодаря!



реклама
ЯМР
Коментари

Свързани статии

реклама
Лабораторни тестове

реклама
Искаш ли здрави зъби и красива усмивка? Вземи ваучер за отстъпка

Може да се абонираш за нашите оферти


Абонирайте се