Omed.bg

Предменструален синдром (ПМС) – как да се справим с него?

Хората в България се нуждаят от способни лекари и компетентна здравна информация. Ако искаш да помогнеш за обучението на бъдещ лекар, натисни бутона donate.

Вие дарявате средствата на Фондация „Прогрес медик“, която подпомага студентите по медицина в България.

 
Предменструален синдром (ПМС) – как да се справим с него?


   Всяка една жена, при това всеки месец, се среща с проблема – предменструален синдром. При някои жени той е много силно изразен, при други е по-слабо, а може и да липсва. Всяка една жена абсолютно индивидуално преживява и усеща ежемесечните хормонални и физиологични промени.
   Предменструалният синдром представлява комплекс от симптоми, които се появяват няколко дни преди очакваната менструация. Той включва:

   По-голямата част от жените имат тези симптоми преди менструация и когато те са по-силно изразени, това нарушава ежедневните им дейности и планове. Ето и няколко начина как да се справим тях:

Обърнете внимание на диетата.

   Много е важно в този период какви храни и течности приемате. Леката диета като повече плодове и зеленчуци, прясно изцедени сокове, леки супи са едни много добри начини да улесните функцията на тялото си. Тежестта и дискомфорта в корема определено ще намалеят ако не натоварвате допълнително храносмилателната система. Мазните и тежки храни определено не биха подобрили състоянието ви. Тялото в този момент се нужда от лесно смилаема и богата на елементи и вещества храна. Преди и по време на менструация се променя натриевата обмяна, в резултат на което се задържат течности. Препоръчително е да избягвате солени храни и напитки.

Медикаменти, ако се налага.

   Ако болките са много силни може да приемате болкоуспокояващи средства като спазмолитици. Приема на витамин С е много удачен, защото той освен че има много добра антиоксидантна активност, но и подобрява възстановяването на съдовете. Също така за тонус и повече енергия може да приемате комбинирани витамини за няколко дни.
   Ако болките са прекалено силни е добре да се консултирате с вашия акушер-гинеколог.

По-умерено с работата.

   Определено предменструално не е най-подходящото време за важната среща, която планирате от месеци. Проектите и задачките могат да изчакат няколко дни, докато се почувствате концентрирани и във форма.

Инвестирайте в душата си.

   Едно от най-„забележителните“ неща у жена в предменструация е нейната емоционалност и рязката смяна на настроенията. Сега е най-добрият момент да вземете любимата книга или да отидете да релаксирате на любимата си гледка. Разходки  с приятели и хубави филми са добре дошли. Направете така, че да се чувствате щастливи и спокойни. По този начин ще заобичате дори дните преди менструация, защото ще отделяте повече време за себе си (ако обикновено не го правите). Абсолютно възможно е жената да бъде и щастлива преди менструален цикъл.

Топли компреси, топъл душ или вана.

   Топлите компреси успокояват спастичните болки преди менструация. Те са чудесна алтернатива на медикаментите, ако разбира се болките не са прекалено силни. Топлият душ, както и ваната имат абсолютно същото облекчаващо действие. Освен това действат много релаксиращо.

Избягвайте тесни дрехи.

Ще се чувствате много по-добре с удобни и широки дрехи заради болките в тялото и напрежението в гърдите. На тесните дрехи ще може да се насладите няколко дни по-късно.

 

3101

реклама

Коментари



Свързани статии


Сподели !