Omed.bg
реклама


Седем ползи за сърцето от физическите упражнения

 
Седем ползи за сърцето от физическите упражнения

     Един от най-добрите подаръци които можете да подарите на сърцето си е физическата активност.  Съчетанието на редовни упражнения с диета в средиземноморски стил, поддържането на нормално тегло и отказване от цигарите, ако сте пушач е чудесен план за защита срещу коронарна артериална болест и съдови заболявания. За определени сърдечни състояния упражненията могат да бъдат толкова мощни колкото някои лекарства.

     Разбирането на това как физическата активност е от полза за сърцето Ви може да бъде силна мотивация, за да се движите повече. Ето какво  трябва да знаете за упражненията:

Регулират кръвното налягане. Те работят като лекарства с бета-блокери за забавяне на сърдечната честота и понижаване на кръвното налягане (в покой, а също и при упражненията). Високото кръвно налягане е основен рисков фактор за сърдечни заболявания.

Те са от ключово значение за контрола на теглото. Особено когато се комбинира с подходяща диета, физическата активност е от съществено значение за отслабване и още по-важно за поддържането на оптимално здравословно тегло. А това от своя страна помага за оптимизиране на здравето на сърцето. Наднорменото тегло натоварва сърцето и е рисков фактор за сърдечни заболявания и инсулт.

Укрепват мускулите. Комбинация от аеробни тренировки (които, в зависимост от вашето ниво на фитнес могат да включват ходене, бягане, плуване и други енергични упражнения и силови тренировки (повдигане на тежести, ленти за съпротивление) се считат за най-добри за здравето на сърцето. Тези упражнения подобряват способността на мускулите да черпят кислород от циркулиращата кръв. Това намалява нуждата на сърцето да работи по-усилено, за да изпомпва повече кръв към мускулите.

Може да са стимул и да Ви помогнат да се откажете от пушенето. Един от основните рискови фактори за сърдечни заболявания, тъй като уврежда структурата и влияе на функцията на кръвоносните съдове.

Може да повлияят на нивото на кръната захар. Изследване на Университета "Джон Хопкинс" показа, че когато се комбинира с тренировки за сила редовното аеробно упражнение като колоездене, бързо ходене или плуване може да намали риска от развитие на диабет с над 50%, като позволи на мускулите да обработват по-добре "горивото" за енергия гликогена

Понижават стреса. Хормоните на стрес могат да поставят допълнителна тежест за сърцето. Упражнения независимо дали аеробни, силови тренировки с тежести или издръжливост и гъвкавост като йога, стречинг и пилатес могат да Ви помогнат да се отпуснете и да облекчите стреса.

Намаляват възпалението. С редовни упражнения хроничното възпаление се намалява, тъй като тялото се адаптира към предизвикателството на упражненията върху много телесни системи. Това е важен фактор за намаляване на неблагоприятните ефекти.

ВИЖ ВСИЧКИ ОФЕРТИ ЗА СЪРЦЕ С ОТСТЪПКА ТУК!

     Помислете за повече ползи за сърцето. Как можете да включите повече упражнения към деня си или да станете по-активни физически, ако не сте били преди. Започнете с малки стъпки в ежедневието.

https://www.hopkinsmedicine.org

Възрастните хора са в риск! 1 лев може да спаси живот. Нека съберм средства за маски и дезинфектанти за най-уязвимите сред нас. Моля, дарете от тук:

Кампания на Фондация „Прогрес медик“ за събиране на средства за маски за еднократна употреба и дезинфектанти за възрастни и пенсионери.

327

реклама

Коментари



реклама


Свързани статии


Сподели !