Omed.bg

ТОП 10 на диетични храни богати на йод

Хората в България се нуждаят от способни лекари и компетентна здравна информация. Ако искаш да помогнеш за обучението на бъдещ лекар, натисни бутона donate.

Вие дарявате средствата на Фондация „Прогрес медик“, която подпомага студентите по медицина в България.

 
ТОП 10 на диетични храни богати на йод

Йодът е особено важен, когато става въпрос за производството на хормони на щитовидната жлеза. Средностатистическият възрастен се нуждае от около 150 микрограма йод дневно за поддържане на здравословно и правилно производство на тироидни хормони. И двете, излишъкът или липсата на йод в организма могат да повлияят неблагоприятно на функционирането на щитовидната жлеза и производството на хормоните свързани с нея.

Виж предложения за прегледи и тестове на щитовидната жлеза с отстъпка.

Йодът е минерал, който се намира предимно в морските дарове и морските зеленчуци, но и в други хранителни продукти. Освен това, йодираната сол също е добър начин да включите йод във всекидневното си хранене. Осигурете на организма си редовно снабдяване с йод, като включите следното в диетата си.

Морски водорасли: Йодът се намира предимно в морските растения, както и в морските обитатели. Един от най-богатите източници  са морските водорасли.

Сирене: Почти всички млечни продукти са обогатени с йод. Когато става дума за сирене, най-добрите варианти са Чедър и Моцарела.

Сардини: Те са с ниско съдържание на калории и богати на йод, като също съдържат и добри мазнини.

Яйца: Йодът е изключително важен за физическото и психическото развитие на бебетата. От него зависи и коефициента на интелигентност. Един от най-безопасните и прости начини за получаване на йод е чрез яйчни жълтъци.

витамин В12

Скариди: Ако обичате морски дарове, вие вече покривате по-голямата част от нуждите си за йод чрез тази група храни. Скаридите са обогатени с йод. Те поглъщат минерала от морската вода, който се натрупва в телата им.

Мляко: Според различни изследвания, всеки 250 мл мляко съдържа близо 150 микрограма йод. Фуражът и тревата, с които се хранят кравите, прехвърлят йод в млякото им.

Риба тон: На всеки 100 грама, рибата тон ви дава около 20 микрограма йод.

Кисело мляко: Една чаша кисело мляко може да задоволи половината от дневната ви нужда от йод, давайки близо 70 микрограма йод. Също така е полезно за стомаха и богато на калций и протеини.

Треска: Йодът се съдържа във високо количество в морски храни. Освен в треската, йод има и в други риби като лаврак и костур.

Виж предложения за прегледи и тестове на щитовидната жлеза с отстъпка.

Изброените до тук храни са един от най-добрите източници на йод.  Също така са отличен източник на витамин В12, протеини и фосфор.

Други източници на йод: Освен горепосочените хранителни продукти, които попадат под „отличниците“ или „добрите“ източници на йод, той може да се открие и в плодове като банани, ягоди; зеленчуци като зелени листни зеленчуци, лук и сладки картофи; зърна, ядки и бобови растения, фъстъци, ечемик и др.

Източник: food.ndtv.com

1487

реклама

Коментари



Свързани статии


Сподели !