Как влияе спортът на нивата на кръвната захар? Вижте полезни съвети за съчетаването на диабета със спорт!

12680
Как влияе спортът на нивата на кръвната захар? Вижте полезни съвети за съчетаването на диабета със спорт!

Физическата активност е един прекрасен начин за сваляне на нивата на кръвната захар, защото по този начин клетките имат по-голяма нужда от глюкоза и енергия. Движението и спортът понижават инсулиновата резистенстност и по този начин по-голямо количество глюкоза навлиза в клетките.
При захарен диабет тип 2, от който страдат повечето хора, основен проблем е инсулиновата резистентност, а не толкова ниските нива на инсулин. При захарен диабет тип 1, който се проявява при млади хора има дефицит на инсулин, затова е и инсулинозависим.

реклама

Редовните физически упражнения са най-приятното средство, чрез което може да поддържате ниски нива на кръвната захар. Ходенето пеша, разходките, танците, карането на колело, изкачването на стълби са много добри примери как да вкарате активността в ежедневието си. Ако сте прекалено активни от нормално и не приемето допълнителна доза бързи въглехидрати или не коригирате инсулиновите дози има опасност да изпаднете в хипогликемия. За да избегнето този момент ще е необходима лека допълнителна закуска или корекция на инсулиновите единици. Добра идея са бързите въглехидрати (бонбони, захар) в чантата в случай, че се почувствате зле. Преди спорт е добре кръвната захар да бъде измерена.

Ето някои съвети за съчетаване на физическа активност с добре контролирани нива на кръвната захар:

реклама
Хиляди избраха здравето с Omed.bg. Направи го от тук !
  • При лека физическа активност (пазаруване, домакинска работа, разходка). Ако тя е по малко от 1 час не е необходимо да бъдат приемани допълнителни въглехидрати. Ако е повече от 1 час е добре да бъдат приемани по 1 хлебна единица** на всеки 2 часа.
  • При умерена физическа активност (ходене, каране на колело, лека градинска работа). Ако умереното физическо натоварване е 1 час е нужен прием на 1 хлебна единица преди и 1 след него.
  • При интензивна физическа активност ( бягане, плуване, танци, тенис, футбол, аеробика, планински походи, волейбол, баскетбол, градинска работа). Ако натоварването е за кратко, приемът на 1 хлебна единица преди и 1 след него е напълно достатъчно. При работа над 30 мин. се приемат 1 хлебна единица преди и по 2,5 хлебни единици на всеки час от физическата активност. Ако натоварването продължава цял ден се приемат допълнително по 2 хлебни единици на закуска, обяд и вечеря и по 2,5 хлебни единици на всеки час.

** 1 хлебна единица е равна на такова количество храна, което съдържа 12 грама въглехидрат.


Беше ли полезна тази статия? Моля, споделете я с приятели и ни подкрепете. Така ще можем да правим здравето по-достъпно. Благодаря!



реклама
ЯМР
Коментари

Свързани статии

реклама
Лабораторни тестове

реклама
Искаш ли здрави зъби и красива усмивка? Вземи ваучер за отстъпка

Може да се абонираш за нашите оферти


Абонирайте се