8 начина бързо да свалите килограмите след бременност

9925
8 начина бързо да свалите килограмите след бременност

Кога мога да започна да отслабвам?

Първо трябва да изчакате до срещата с личния си лекар, който да направи обстоен преглед, преди да си помислите за отслабване. Това може да се случи най-рано след 6-8 седмици след раждането.

Как безопасно да започна да отслабвам?

реклама
Хиляди избраха здравето с Omed.bg. Направи го от тук !

Хранете се здравословно, включете голямо количество плодове и зеленчуци в храната си. Пийте вода през целия ден, за да бъдете добре хидратирани. Дори това да не ви помогне да отслабвате с бързи темпове, то поне ще ви направи да се чувствате изпълнени с енергия и по-лесно да се приспособите към живота с вашето новородено бебе.

Следващите съвети ще ви помогнат да достигнете и да поддържате здравословно тегло:

  1. Отделете си време за сутрешна закуска.
  2. Яжте поне 5 пъти на ден плодове и зеленчуци.
  3. Включете в менюто си пълнозърнести храни като овес, боб, леща, зърна и семена.
  4. Включете храни с нишесте и тестени изделия към всяко хранене ( за предпочитане пълнозърнест хляб или продукти с фибри).
  5. Откажете се от мазните и сладките храни, fast food, сладкиши, кейкове, бисквити и газирани напитки.
  6. Следете за количеството храна, което изяждате на едно хранене, както и за вида и броя хранения между основните. Комбинирането на здравословното хранене с упражнения, е най-ефективният метод, защото така бързо ще започнете да топите мазнини.

Какви упражнения мога да правя?

Намирането на време за спорт и упражнения сега, когато вече имате бебе, може да се окаже доста трудно. Но не е и невъзможно, стига да го направите свой приоритет. Можете да започнете с леки упражнения, като ходене и стречинг веднага, когато почувствате, че сте в състояние за това. Изчакайте поне 6 седмици докато почувствате, че сте се възстановили от раждането, преди да започнете с по-усилени тренировки.

Мажете да правите упражнения с вашето бебе. Разхождайте бебето си с кошче или количка или правете подходящи упражнения като използвате бебешката количка. Намерете група от други майки, които да споделят своя опит. Упражненията в група на чист въздух ще помогнат да създадете социални контакти и да повишите настроението си.

От колко калории се нуждая?

Количеството калории, от което се нуждаете, зависи от теглото ви в момента, колко сте активни и дали кърмите. Може да се окаже трудно да свалите килограмите, които сте натрупали по време на бременността, но е задължително да се отървете от тях преди да започнете опити за още едно бебе.

Това е особено важно в случаите, когато сте натрупали много килограми при първата бременност или сте с наднормено тегло.

Може и да ви звучи странно, но загубата на тегло може да се окаже много важна за предотвратяването на усложнения при следващата бременност. Усложненията могат да включват високо кръвно налягане, развиване на диабет по време на бременността, както и вероятността от раждане на бебе със свръхтегло.

Загубата на теглото, което сте натрупали по време на бременността, ще ви помогне да бъдете по-здрави и да контролирате теглото си за в бъдеще, както и ще предотврати евентуални заболявания като диабет тип 2, коронарна болест на сърцето и някои видове рак.

Кърменето влияе ли на отслабването?

Ако кърмите трябва да изчакате известно време преди да започнете за отслабвате. Докато кърмите имате нужда от повече калории. Нуждаете се от около 330 допълнителни калории на ден, за да можете да произвеждате достатъчно количество мляко за вашето бебе. Някои от тези калории тялото ви може да набави и от натрупаните мазни депа в тялото ви.

Това означава, че кърменето може да ви помогне при отслабването, ако не приемате допълнителни калории, а се храните здравословно и спортувате. Кърменето може да ви помогне да запазите здравословно тегло в дългосрочен план. Загубата на 1 или 2 килограма на седмица няма да се отрази на здравето ви, количеството и качеството на кърмата и здравето на вашето бебе. Отслабвайте бавно и постепенно, за да запазите теглото си задълго.

Кога тялото ми ще се върне към нормалното си състояние?

Дайте си време да се върнете във форма и не се отчайвайте, ако теглото не започне да пада незабавно. Игнорирайте историите за известни личности, които са си върнали формата за няколко седмици след раждането. Бързата загуба на тегло е нереалистична за новата мама. Имайте в предвид, че тялото ви може да промени формата си след бременността и да си върнете обратно теглото и формата преди бременността може да се окаже трудно. Стига да се чувствате здрави и готови, за груба ориентация, трябва да се стремите да си върнете теглото от преди бременността за около шест месеца. Ако установите, че е необходимо повече време - намалете темпото и си поставете за цел да възстановите формата си до първия рожден ден на вашето бебе. Въпреки че е важно да се съсредоточите върху здравето си, също така е важно да не си определяте непостижими цели. Проучванията показват, че само около четири от 10 майки са загубили излишното тегло, натрупано по време на бременността само за шест месеца.

реклама

Ако имате нужда от помощ за намаляването на теглото, консултирайте се с вашия лекар или здравен консултант за подходящи упражнения или групи за помощ на хора във вашето състояние. Подобен подходящ курс може да ви помогне, да ви мотивира още повече и да ви срещне с други хора в същото положение като вас.


Беше ли полезна тази статия? Моля, споделете я с приятели и ни подкрепете. Така ще можем да правим здравето по-достъпно. Благодаря!



реклама
ЯМР
Коментари

Свързани статии

Може да се абонираш за нашите оферти


Абонирайте се