5 храни, които понижават кръвното налягане

4259
5 храни, които понижават кръвното налягане

Знаете ли, че инфарктът и исхемичната болест на сърцето все още са в списъка на топ три основни причини за смъртността в САЩ? Затова е време да вземете на сериозно здравето си, за да останете извън черната статистика!

Какво можете да направите, за да понижите кръвното налягане? Да опитате тези 5 храни.

1. Артишок

реклама
Хиляди избраха здравето с Omed.bg. Направи го от тук !

Артишокът е известен с понижаването нивата на холестерола в кръвта. Тъй като това е един от рисковите фактори за високо кръвно налягане, тази информация е всъщност добра новина. Три клинични проучвания, проведени отделно, подкрепят този факт. Резултатите на едно от проучванията показват, че пациентите, които са били диагностицирани с хиперхолестеролемия, са започнали прием на екстракти от nego, и техните нива на холестерол в кръвта показват спад.

2. Банани.

Друго изследване, съобщава, че ако включите бананите в ежедневното ви меню,те могат действително да намалят смъртните случаи на ударите. Проучване от 1997, направено от Университета "Джон Хопкинс", препоръчва яденето на най-малко пет банана ежедневно, за да се постигне желаният ефект. Tой e именно намаляването повишените нива на кръвното налягане. Въпреки това, едно проучване, проведено от индийските учени в медицинския колеж Kasturba разкрива, че хората, които ядат два банана на ден, в продължение на една цяла седмица, могат да понижат нивата на кръвното налягане с 10 на сто.

Бананите са богати на калий, който е отговорен за правилното функциониране на сърцето. Той взаимодейства с натрий за поддържане баланса на течностите в организма, което е важен фактор в регулирането на кръвното налягане.

3. Цвекло

Пиенето на 500 мл сок от цвекло всеки ден може да генерира поразителни ползи за здравето, особено за сърцето.

За цвеклото е установено, че води до по-ниски нива на кръвно налягане. Хранителния нитрат, който се намира в цвеклото, оказва понижаващ ефект върху кръвното ви поразително бързо, един час след поглъщане, като ефектът трае до 24 часа.

4. Какао

Изследване, проведено от изследователи от Университетската болница в Кьолн, Германия, разкрива, че какаовите зърна могат значително да намалят кръвното налягане. Резултатите от проучването са публикувани в архивите на Internal Medicine. Благоприятните сърдечни ефекти на какаото се дължат на богатото съдържание на флавоноиди и по-специално procyanids. Тъй като какаото най-често се среща в шоколада, хората погрешно предполагат, че яденето на много шоколад може да е добре за здравето. Имайте предвид, че какаото в шоколадовите бонбони е преминало през много преработки, било е смесено с много захар, така че това не е напълно здравословно. Най-добрият начин да се възползвате от здравните ползи предлагани от какаото, е да заложите на него, но сурово - то е добро за сърцето, мозъка и черния дроб.

Профилактични прегледи за твоето здраве на най-добрите цени.

5. Чесън

реклама

Изследователи от Южна Австралия са провели изследвания, които предоставят солидни доказателства, че консумацията на чесън може наистина да помогне за нивата на кръвното налягане. Чесън под формата на прах е бил изследван и резултатите показват, че води до ограничаване на систоличното кръвно налягане. Чесънът е известен в цял свят като много важна билка, особено с неговите сърдечно-защитни способности. Той помага на нивата на холестерола в кръвта и предотвратява образуването на съсиреци, което би могло да доведе до инфаркт и инсулт.

Освен това, списанието на Националната академия на науките публикува резултатите от лабораторен тест, показващ как сок от чесън може да доведе до намаляване нивата на кръвното налягане. Яденето на 2 скилидки чесън всеки ден може да допринесе значително за здравето на сърцето.


Беше ли полезна тази статия? Моля, споделете я с приятели и ни подкрепете. Така ще можем да правим здравето по-достъпно. Благодаря!



реклама
ЯМР
Коментари

Свързани статии

Може да се абонираш за нашите оферти


Абонирайте се