7 предимства на авокадото, които го правят храна за дълъг и здравословен живот.

11048
7 предимства на авокадото, които го правят храна за дълъг и здравословен живот.

Авокадото се е превърнало в нов любим плод. Навсякъде вече е популярно консумирането на сурово авокадо върху филийка със сол и пипер или гуакамоле.

Авокадото може да ни помогне за дълъг и по-здравословен живот. То прониква в кухните и менютата на ресторантите в целия свят. Популярността на авокадото се повишава през последните 15 години.

Въпреки, че авокадото има високо съдържание на мазнини, то е голям източник на калий, омега-3 мастни киселини, както и лутеин. То съдържа също така големи количества от разтворими и неразтворими фибри.

реклама
Хиляди избраха здравето с Omed.bg. Направи го от тук !

Ето и няколко здравословни ползи от консумацията на авокадо всеки ден.

1. Авокадото абсорбира други хранителни вещества

Авокадото е с богато съдържание на мазнини, което помага по-лесно да се абсорбират мастно-разтворимите вещества, като витамините A, K, D и E, което означава, че добавянето на този плод във всякаква растителна храна ще ви помогне да получите всички витамини. Без мазнини в диетата си, тялото ви няма да бъде в състояние да абсорбира мастноразтворимите витамини в храната.

Заради съдържанието си на мазнини авокадото ще улесни усвояването на мастно-разтворимите хранителни вещества (витамини A, D, E и K), когато се комбинира с храни, съдържащи тези хранителни вещества.

2. Успокоява симптомите на артрит

Авокадото съдържа фитостероли, каротеноидни антиоксиданти, омега 3 мастни киселини, мастни алкохоли и полихидроксолати, които правят плода противовъзпалителен агент.

Лекарите смятат, че авокадото може да помогне при артрит и остеоартрит, чрез екстракт, който се съдържа в него и увеличава синтеза на колаген.

3. Намалява риска от някои видове рак

Авокадо притежават комбинация от антиоксидантни и противовъзпалителни свойства, което го прави незаменимо лекарство за борба с някои видове рак - на кожата и на простатата. Проучване от 2007 г. отбелязва, че фитохимикалите в авокадото могат избирателно да индуцират цикъла на клетъчен арест, да потиска растежа и да предизвиква апоптоза в предракови и ракови клетъчни образования. С други думи, фитохимикалите в този плод могат да спрат размножаването на раковите клетки и те да умрат.

Консумацията на авокадо може да бъде полезно по време на химиотерапия. По време на химиотерапевтичните сесии често се влива в тялото глутатион - мощен антиоксидант - но и авокадото може да помогне. Авокадото съдържа витамин Е и глутатион, и ако при химиотерапията се намалява производството и съхранението на глутатион, авокадото е чудесен начин да се върнат антиоксидантите обратно в системата на нашето тяло.

4. Понижава холестерола

Този супер плод е пълен с мазнини, които са добри за нас, специално мононенаситените мазнини, които помагат да се намали лошия холестерол. Това е така, защото авокадото е богато на бета-ситостерол, което е съединение, което понижава нивата на холестерола в кръвта. Ако се притеснявате за нивото на холестерол в тялото ви, авокадото е чудесно решение.

В проучване, проведено през 1996 година, пациенти с висок холестерол, добавят авокадо в диетата си в продължение на една седмица. Наблюдава се след това 22 на сто намаление на лошия холестерол и триглицеридите и 11 на сто увеличение на добрия холестерол.

5. Подобрява зрението

В 28 грама авокадо се съдържат 81 микрограма лутеин, зеаксантин, заедно с два фитонутриенти, които са от съществено значение за здравето на очите ни. Лутеинът и зеаксантинът са каротеноиди, които действат като антиоксиданти в очите, понижават риска от развитие на свързани с възрастта заболявания на очите. Добавяне на авокадо към ежедневната ни диета може да защити тъканите на окото от вредното въздействие на слънцето и образуването на катаракта и дегенерация на макулата.

6. Увеличава здравето на сърцето

Моно- и полиненаситените мазнини в авокадото не само помагат за намаляване на нивата на холестерола в кръвта, но те помагат за намаляване на общия риск за сърдечно-съдови заболявания. Високото съдържание на витамин В6 в авокадото и съдържанието на фолиева киселина помагат за регулиране на нивата на хомоцистеин. Проучване от 2013 година, свързва авокадото с намаляването на риска от метаболитен синдром, намаляване на риска от инсулт, исхемична болест на сърцето и диабет.

По-здрави на по-добри цени в най-добрите клиники в страната!

7. Подпомага отслабването

Авокадото съдържа 6 до 7 грама фибри в половината от средно голям плод. Богатото съдържание на фибри може да ви помогне да се чувствате напълно сити по-бързо и за по-дълго време, което го прави незаменима помощ в диетите за загуба на тегло.

реклама

Освен това 75 % от мазнините в едно авокадо са ненаситени, което го прави чудесен заместител на храни с високо съдържание на наситени мазнини, плюс олеинова киселина, една от ненаситените мастни киселини, които активират усещането за ситост в мозъка ви.

Това естествено хранително вещество ще ви помогне да сте здрави и да живеете по-дълго.


Беше ли полезна тази статия? Моля, споделете я с приятели и ни подкрепете. Така ще можем да правим здравето по-достъпно. Благодаря!



реклама
ЯМР
Коментари

Свързани статии

реклама
Лабораторни тестове

реклама
Искаш ли здрави зъби и красива усмивка? Вземи ваучер за отстъпка

Може да се абонираш за нашите оферти


Абонирайте се