Допълнителният прием на калции не намалява риска от ОСТЕОПОРОЗА, дори може да навреди на костите

5854
Допълнителният прием на калции не намалява риска от ОСТЕОПОРОЗА, дори може да навреди на костите

Още от деца ни учат, че когато пием много мляко, ще имаме здрави кости и зъби. В млякото има много калций, което означава, че то ще помогне на костите да растат здрави и силни. Но дали наистина е така? Има все повече проучвания, които установяват, че големите количества калций не са полезни. В действителност, твърде много може да бъде вредно за вашите костите.

Изследването

Екип от изследователи анализират над 100 проучвания по темата за калция и не откриват никакви доказателства, че консумацията на 1000 - 1200 милиграма е полезно за възрастните хора, които са с повишен риск за здравето на костите. Марк Боланд, доцент в катедрата по медицина в университета на Окланд, заявява, че няма доказателства, че допълнителният прием на калций, извън нормалните нива, може да укрепи костите, освен ако няма сериозни медицински причини, поради които е нужно да се приема допълнително от него.

реклама
Хиляди избраха здравето с Omed.bg. Направи го от тук !

Екипът разглежда проучвания за калциевите добавки и диетичния калций (мляко, млечни продукти), и как той влияе на пациента с риск от фрактури. Екипът е открил, че не са намерени връзки между хранителния прием на калций и риска от фрактури т.е. пациенти с висок прием не е задължително да имат по-нисък риск от фрактури.

Излишни количества не могат да заздравят нашите кости, а по-скоро може да им навредят. Прекаляването дори може да доведе до повече фрактури на бедрената кост и увеличаване на риска от сърдечно-съдови заболявания, казват учените.

Едно проучване показва, че хората с най-ниската консумация на мляко и млечни продукти имат най-нисък риск от фрактури на костите. Важно е, обаче, да не се пренебрегва напълно калция, тъй като той все пак е важен минерал в нашите тела. Културата асоциира млякото и костите, но калций също помага за съсирването на кръвта, на мускулите и на нервната система.

Не трябва да се пренебрегва връзката на калция и усвояването му от организмас нивата на витамин D. В повечето случаи първо е по-добре да се проверят нивата на Витамин D, след което да се преценява нуждата от допълнителен калций.

Ако децата пият мляко и играят навън на слънце, не е нужно да се притеснявате!


Беше ли полезна тази статия? Моля, споделете я с приятели и ни подкрепете. Така ще можем да правим здравето по-достъпно. Благодаря!



реклама
ЯМР
Коментари

Свързани статии

Може да се абонираш за нашите оферти


Абонирайте се