Грижата за краката при стояща работа

908
Грижата за краката при стояща работа

Добрите грижи за стъпалата и краката са ключът към това тялото да се чувства добре. Работата на крака през целия ден при непрекъснато натоварване на стъпалата може да доведе до натиск върху стъпалата и болка в тях, както в краката и гърба. До голяма степен тази болка и дискомфорт могат да бъдат предотвратени чрез носене на правилните обувки за работа и спазване на ежедневна рутинна грижа за краката.

Носете правилните обувки

Обувките с плоска подметка може да изглеждат добър избор, ако работите на крака, но тези обувки не се препоръчват за продължително стоене.

реклама
Хиляди избраха здравето с Omed.bg. Направи го от тук !

Работните обувки също трябва да осигуряват добра опора на свода. Това помага за намаляване на слабостта и болезнеността в краката и стъпалата. Ако обувките не осигуряват достатъчно опора можете да закупите стелки за поддържане на свода от аптека или спортен магазин.

Уверете се, че обувките Ви пасват. Много хора носят обувки които са твърде малки:

  • това прекъсва циркулацията на краката
  • увеличава вериятността за мехури
  • прави ходенето или стоенето неудобно, ако не и непоносимо

Правилният и точен размер на краката може да Ви помогне да вземете по - добри решения когато става въпрос за закупуване на обувки и намаляване на дискомфорта.

Йоана Йоунер, сертифициран хирург на крака и подиатър в Ню Йорк предлага да избирате обувките си по - късно през деня: "Краката са естествено по - големи в края на деня. За някой купуването на обувки с половин размер по - големи, за да паснат на стелки за свода или персонализирани ортопедични изделия ще бъде изключително полезно."

Разтягайте се когато можете

Мускулите могат да станат твърди и болезнени докато стоите или ходите през целия ден. Спрете на всеки час или повече, за да разтегнете, отпуснете и издължите стегнатите мускули:

  • Повдиганията на прасеца помагат да се изпомпва кръвта от стъпалото (където се е събрала, докато сте стояли) и обратно към тялото
  • Застанете високо на ръба на стъпало или платформа
  • Закрепете здраво възглавничките на краката си върху стъпалото като петите висят над ръба
  • Повдигнете петите си над стъпалото докато стоите на пръсти и задръжте за секунда
  • Спуснете петите си обратно, за да се изравните със стъпалто или платформата
  • Повторете 10 пъти

реклама

Друго страхотно разтягане е разтягането на атлета:

  • Застанете с лице към стената и поставете ръцете си срещу нея
  • Изпънете единия крак зад тялото
  • Натиснете петата си до пода доколкото е възможно
  • Задръжте за момент, за да усетите разтягането и след това сменете страните
  • Повторете три пъти на всеки крак

Погрижете се за краката си у дома

Когато сте в уюта на дома можете да помогнете на краката си да се възстановят от деня и да се подготвят за утрешния ден. Опитайте един от тези методи:

Охладете краката си с ледена вода

"Потапянето на краката във вода и лед за 20 минути действа за борба с отока и възпалението които създава продължителното стоене в стъпалото, стига човек да няма съдови проблеми", казва д-р Люсил Б. Андерсен, хирург на крака и глезени в Плезънтън, Калифорния. Използването на лед е лесен и ефективен начин да помогнете на тялото да се лекува по-бързо.

Масажирайте краката си

Превъртете крака си от пета до пръсти върху тенис топка. Нежният масаж на стъпалата и свода ще разтегне стегнатите мускули на краката и ще им помогне да се възстановят по - бързо.

Повдигнете краката си

Повдигането на краката над останалата част от тялото ще помогне за намаляване на подуването през деня. Можете да ги поставите до стена или върху купчина възглавници.

Посетете лекар, ако болката продължава

Уговорете час, за да посетите лекар, ако болката продължава, влошава се или започнете да забелязвате нарастващи симптоми като изтръпване, щипене или изтръпване на краката и пръстите на краката.

Болката е знак, че нещо не е наред. Не я подминавайте. Може да имате състояние като костни шипове или плантарен фасциит. Костните шипове са форма на израстък, а плантарният фасциит е резултат от увреждане или разкъсване на връзките на петата. Паднал свод на краката също може да допринесе за болката в краката.

Какви лечения или лекарства са налични за хронична болка в краката?

Лечението на хронична болка в краката зависи от основната причина. Някои състояния като буниони може да изискват операция за коригиране на проблема.

Ако болката в краката е причинена от възпаление или артрит има няколко лекарства които могат да помогнат. Нестероидните противовъзпалителни средства (НСПВС) като ибупрофен намаляват възпалението и облекчават лека до умерена болка.

При по - напреднало възпаление лекарят може да предпише кортикостероиди или като крем за локално приложение или като таблетка за орално приложение.

Локалните аналгетични кремове които се предлагат без рецепта могат да осигурят облекчение. Ако болката в краката е свързана с медицинско състояние като подагра, остеопороза или ревматоиден артрит лекарят може да предпише лекарства специално за тези състояния.

https://www.healthline.com


Беше ли полезна тази статия? Моля, споделете я с приятели и ни подкрепете. Така ще можем да правим здравето по-достъпно. Благодаря!



реклама
ЯМР
Коментари

Свързани статии

Може да се абонираш за нашите оферти


Абонирайте се