Omed.bg
Позвънете ни: +359 885 916 588
реклама


8 йога пози за здравето на щитовидната жлеза

 
8 йога пози за здравето на щитовидната жлеза

Щитовидната жлеза е малка жлеза в гърлото която отделя хормони. Тези хормони влияят на метаболизма, телесната температура и растежа. Също така оказват влияние на начина по който се развива мозъкът на детето.

Когато има проблеми с щитовидната жлеза това може да повлияе както на физическото, така и на психическото  ни здраве. Може ли йога да помогне за облекчаване на проблеми с щитовидната жлеза? Йогата е вариант за допълнителна терапия при проблеми с щитовидната жлеза.

Йога е система от упражнения с нежно натоварване което намалява стреса и подпомага благосъстоянието.

Йога и здравето на щитовидната жлеза

Йога може да помогне за облекчаване на стреса като намалява нивата на стрес, също така облекчава симптомите на заболявания на щитовидната жлеза. Проучване от 2017 г. установява, че йога намалява симптомите на стрес и подобрява цялостното благосъстояние. Стресът често е свързан с проблеми с щитовидната жлеза. Поради тази причина йога може да бъде от голяма полза за здравето на щитовидната жлеза.

Има различни състояния които засягат щитовидната жлеза. Две от най - честите състояния са:

Хипертиреоидизъм: Щитовидната жлеза произвежда прекомерно количество хормони на щитовидната жлеза. Основната причина за хипертиреоидизъм може да бъде болестта на Грейвс или свръхактивна щитовидна жлеза.

Хипотиреоидизъм: Производството на хормони на щитовидната жлеза е твърде ниско. Често се причинява от автоимунно заболяване което е увредило щитовидната жлеза.

Съществуват и някои доказателства които подкрепят по - пряка връзка между йога и подобрената функция на щитовидната жлеза. Малко проучване проведено през 2014 г. установява, че йога подобрява функцията на щитовидната жлеза. Проучването обаче отбелязва, че са необходими допълнителни проучвания с повече участници, за да се направят утвърдителни заключения.

Проучване от 2016 г., установява, че 6 месеца йога практика са помогнали за подобряване на нивата на холестерола и нивата на тироид-стимулиращия хормон (TSH). Това намалява нуждата от заместителна терапия на щитовидната жлеза при жени страдащи от хипотиреоидизъм.

Полезни пози от йога

Следните йога пози се фокусират върху стимулирането на гърлената чакра. Смята се, че подобряват кръвообращението както и разтягат и укрепват шията където е разположена щитовидната жлеза.

Важно е да останете в йога позите само толкова дълго колкото се чувствате комфортно. Начинаещите могат да опитат една или две пози и да надграждат това всеки път когато тренират. Практикувайте тези пози след предварителна загрявка на тялото.

Всяка от посочените йога пози е лесна за изпробване у дома с постелка за йога.

1. Поза свещ. Обърната поза. Инверсиите спомагат за увеличаване на притока на кръв към гърлото. Изследователите на йога смятат, че това помага за стимулиране на щитовидната жлеза. Санскритското име за тази поза е Сарвангасана. За да направите свещ:

2. Поза рало. Също се смята, че стимулира щитовидната жлеза. Санскритското име за тази поза е Халасана. За да направите тази поза началната позиция е същата като при свещ:

Рало е безопасна поза, но може да се почувства неудобно за хора с наднормено тегло или жени с по - големи гърди. Ако човек чувства, че поза рало затруднява дишането трябва бавно да излезе от позата.

3. Поза риба. Отлична поза която да се приложи след свещ или рало тъй като разтяга тялото в обратна посока. Такива пози се наричат контра поза. Санскритското име за тази поза е Матсясана. Позата на рибата е лесна за изпълнение и е идеална за начинаещи:

  • седнете с изпънати крака
  • поставете ръцете си върху постелката зад тях с пръсти пъхнати под седалището
  • спуснете лактите към постелката и се наведете назад
  • подравнете раменете с лактите
  • внимателно пуснете главата назад доколкото е удобно и евентуално да докоснете темето на главата върху постелката
  • дръжте гърдите вдигнати и отворени към небето
  • дишайте дълбоко три пъти
  • бавно повдигнете главата нагоре и освободете ръцете, за да излезете от позицията

4. Поза мост. Позата на моста е добра за укрепване на гърба. Може също да помогне за насърчаване на здравето на щитовидната жлеза. Санскритското име за тази поза е Сету Бандха Сарвангасана. За да се направи позата:

5. Поза кобра. Нежно стимулира гърлото и щитовидната жлеза. Санскритското име за тази поза е Бхуджангасана.За да се направи тази поза:

6. Поза лодка. За укрепване на центъра като също така стимулира гърлената чакра и е полезна за щитовидната жлеза. Санскритското име за тази поза е Навасана. За да се направи тази поза:

7. Поза лък обърнат нагоре (мост). Осигурява енергия чрез разтягане на гърдите и белите дробове. Също стимулира щитовидната жлеза и хипофизната жлеза и укрепва ръцете, краката и гръбначния стълб. Санскритското име за тази поза е Урдхва Дханурасана. За да се направи тази поза:

8. Стойка на главата. Една от най - напредналите йога пози и действа директно върху щитовидната жлеза. Позата подпомага притока на кръв към сърцето както и стимулира хипофизата и епифизната жлеза на мозъка което помага за облекчаване на стреса.

Позата не трябва да се опитва без предварителен опит в йога и трябва да се изпълнява под наблюдението на опитен учител при първия опит. Санскритското име за тази поза е Сиршасана. За да се направи тази поза трябва:

Важно е да не забравяте да практикувате йога след предварителната загрявка. Намерете йога учител който да Ви ръководи, за да сте сигурни, че изпълнявате всичко правилно.

Симптоми на хипертиреоидизъм:

Симптоми на хипотиреоидизъм:

Кога да посетите лекар

Всеки който подозира, че може да има проблем с щитовидната жлеза трябва да говори с лекаря си. Лекарят ще помогне за диагностицирането на хипертиреоидизъм или хипотиреоидизъм и да препоръча подходящо лечение.

Важно е да имате в предвид, че йога е допълнителна терапия. Може да се предприеме заедно с други лечения препоръчани от лекар, но не може да ги замести.

https://www.medicalnewstoday.com

Беше ли полезна тази статия? Моля, споделете я с приятели и ни подкрепете. Така ще можем да правим здравето по-достъпно. Благодаря!

2200

реклама

Коментари



реклама


Свързани статии