Няколко съвета за щастливо и здраво лято

41
Няколко съвета за щастливо и здраво лято

Лятото означава по - дълги дни, слънце, пикници, барбекюта и ваканция за децата. 

Няколко съвета как да се възползвате максимално от лятото и да останете здрави:

Бъди активни и релаксирайте

реклама
Хиляди избраха здравето с Omed.bg. Направи го от тук !

Редовната физическа активност е важна част от здравословния начин на живот през всеки сезон. Топлото лятно време може да улесни упражненията на открито и сплотяване на цялото семейство. Не забравяйте да вземете някои предпазни мерки, за да не се прегреете в горещото време:

  • Упражнявайте се сутрин или вечер когато е вероятно навън да е по-хладно. Ако е възможно тренирайте в сенчести места. Ако е твърде горещо, за да излезете навън тренирайте във фитнеса или обиколете обиколки или изкачвайте стълби в климатизирана сграда
  • Пийте много вода. Не чакайте докато ожаднеете. Помогнете на тялото си да се изпоти и охлади като пиете вода често
  • Носете леки, светли, широки дрехи, за да помогнете на потта да се изпари и да Ви охлади. Ако е възможно носете светла шапка с широка периферия
  • Физическата активност е важна за всеки. Заведете деца и възрастни в парка, пуснете малко музика и танцувайте или вземете крачкомери за всички в семейството и организирайте приятелско състезание, за да видите кой може да регистрира най- много стъпки всеки ден
  • Планирайте активна почивка. Къмпинг, туризъм, каране на кану, каяк, гмуркане и гмуркане с шнорхел са чудесни начини да прекарате време сред природата и да се упражнявате много. Ако посещавате град помислете за наемане на велосипеди или пешеходна обиколка

Хранете се правилно   и бъдете здрави

Лятото е идеалното време да се насладите на вечеря на открито с приятели и семейство. Освежаващите салати, пъпеши и горски плодове придават цвят и вкус на пикниците и готвенето. Но тъй като по - високите температури могат лесно да развалят храната ще трябва да бъдете особено внимателни: 

  • Измийте ръцете, приборите, съдовете и работните повърхности преди да приготвяте храната, за да предотвратите разпространението на вредни бактерии
  • Гответе храна в същия ден на пикника, а не предварително, за да дадете на бактериите по - малко време да се развиват
  • Измийте плодовете и зеленчуците преди нарязване в случай, че има бактерии по кората
  • Съхранявайте храни на базата на майонеза и други студени храни в изолиран охладител с много лед или замразени гел опаковки
  • Изхвърлете остатъците които са престояли повече от 2 часа или 1 час, ако температурата е над 4℃

Ако готвите навън следвайте тези съвети за безопасно и здравословно печене на скара и обработка нахраните:

  • Сервирайте повече пиле, риба и зеленчуци и намалете говеждото, свинското, колбасите и хот - дога
  • Размразявайте и мариновайте храните в хладилника и не използвайте повторно марината която е докоснала сурово месо или птици, освен ако първо не я сварите
  • Носете един комплект чинии и прибори за работа със сурови храни и друг за готвени храни, за да предотвратите кръстосано замърсяване
  • Носете термометър за храна, за да сте сигурни, че храните на скара са достатъчно приготвени.
  • Хамбургерите трябва да се готвят до поне 71°С, а пилешките гърди до 73.8°С
  • Готвенето на месо при високи температури създава химикали които могат да повишат риска от рак. Намалете риска като почистите овъглените парчета от скарата преди готвене и от храната си преди ядене
  • Постелете скарата с фолио с дупки. Мазнината ще капе, но димът няма да достигне до месото

ВИЖ ВСИЧКИ ОФЕРТИ ЗА ХРАНЕНЕ С ОТСТЪПКА ТУК!

Пазете се при излагане на слънце

Повечето видове рак на кожата се причиняват от твърде много излагане на ултравиолетови (UV) лъчи от слънцето и изкуствени източници като солариуми. Защитете ** **кожатаси от слънцето когато излизате навън особено през дългите, топли летни дни:

  • Покрийте се. Когато сте на слънце носете дрехи и шапка с широка периферия, за да защитите колкото е възможно повече кожата. Защитете очите си със слънчеви очила, които блокират поне 99% от UV светлината
  • Използвайте широкоспектърен слънцезащитен крем със слънцезащитен фактор (SPF) най-малко 30
  • Нанасяйте повече поне на всеки 2 часа и след плуване или изпотяване
  • Търсете сянка.Ограничете прякото си излагане на слънце, особено между 10 сутринта и 16 часа, когато ултравиолетовите лъчи са най-силни
  • Избягвайте солариуми и слънчеви лампи: и двете могат да причинят сериозно дългосрочно увреждане на кожата и да допринесат за рак на кожата

ВИЖ ВСИЧКИ ОФЕРТИ ЗА ДЕРМАТОЛОГ С ОТСТЪПКА ТУК!

https://www.cancer.org


Беше ли полезна тази статия? Моля, споделете я с приятели и ни подкрепете. Така ще можем да правим здравето по-достъпно. Благодаря!



реклама
ЯМР
Коментари

Свързани статии

реклама
Лабораторни тестове

реклама
Искаш ли здрави зъби и красива усмивка? Вземи ваучер за отстъпка

Може да се абонираш за нашите оферти


Абонирайте се