Погрижете се за здравето на ставите си

578
Погрижете се за здравето на ставите си

Нашата опорно-двигателна система е изградена от кости, мускули и стави. Костите се прикрепват една към друга в ставата където здрави тъкани наречени ставни връзки и сухожилия помагат за свързването на костите. В краищата на всяка кост има гладки, защитни хрущяли и меки тъкани (синовиални мембрани), които произвеждат течност наречена синовиална течност. Така омекотени от хрущял и смазани от синовиалните мембрани костите не се трият една в друга.

Ставите са предназначени да позволят на тялото да се движи и да поддържа теглото му. Полагането на грижи за опазване и поддържане на здрави стави може да Ви помогне да избегнете неприятни болки и наранявания с напредването на възрастта. С напредването на възрастта и стареенето, ставите и костите ни за съжаление не са толкова здрави, както преди, тъй като отслабват поради износване или развитие на определено състояние.

Растежът на костите и възстановяването се забавят в сравнение с бързото възстановяване на по-младите години. Хрущялът може да започне да се влошава от нормалното ежедневно износване. Защитните мембрани и течностите в ставите започват да изсъхват. Тези промени могат да причинят триене на костите и болезнено да се търкат една в друга.

реклама
Хиляди избраха здравето с Omed.bg. Направи го от тук !

Можете също така да забележите, че някои стави са променили формата си, особено в пръстите на ръцете и краката. Това може да са незначителни неприятности за някои, но понякога болките в ставите и деформациите могат много да затруднят функционирането и в крайна сметка може да се наложи да се оперирате или да бъде заменена ставата.

Въпреки, че за съжаление няма вълшебно хапче или храна, която да ни държи да изглеждаме и да се чувстваме младежки завинаги има много стъпки, които да следвате, за да поддържате ума и тялото си в добро състояние с напредване на възрастта. Продължителността на живота и цялостното качество на живот се удължават и увеличават всяка година благодарение на съвременната медицина.

Някои стъпки, които да предприемете, за да защитите ставите си с напредването на възрастта.

1. Поддържайте здравословно тегло: По-голямата част от загубата на тегло е свързана с това с което се храните, Вашата диета. Тъй като тялото и гравитацията естествено натоварват много ставите задържането на достигане до наднорменото тегло буквално може да отнеме товар от ставите (бедрата, коленете и глезените). Допълнителното тегло започва да причинява болки в сухожилията и ставите и ограничава мобилността с напредване на възрастта.

реклама

2. Спазвайте балансирана диета: Диетата пълна с плодове и зеленчуци, с ниско съдържание на мазнини и холестерол е важна, за да поддържате тялото и ума си в добра форма. Според проучване, публикувано в Journal of Gerontology консумирането на повече фибри е свързано с по-голяма вероятност за здравословно стареене. Смята се, че хората, които получават достатъчно количество фибри са склонни да живеят по-дълго.

Търсете храни с високо съдържание на антиоксиданти като ярки плодове и зеленчуци. Опитайте се да включите повече прясна риба и по-малко червено месо и пържени храни. Балансираната диета е от съществено значение за доброто здраве на сърцето и цялостното здраве. Това от което се състои Вашата диета има голямо значение.

3. Посещавайте редовно Вашия лекар: За хора на 55 и повече години редовното посещение личния лекар е изключително важно. Важно е да планирате редовни прегледи с Вашия лекар, за да сте сигурни, че тялото Ви е здраво. Целта на тези посещения е да се открият проблеми рано или преди да започнат. Ранното идентифициране на здравословните проблеми може да увеличи шансовете за успешно лечение и да намали вероятността за развитие на допълнителни усложнения.

4. Движете се редовно: Редовните упражнения помагат да поддържате тялото си в добра кондиция дори с напредване на възрастта. Да не забравяме, че рутинната физическа активност също ще помогне да поддържате здравословното тегло.

След 40-годишна възраст възрастните, които получават 30 минути или повече на ден упражнения се оказват в много по-добро здраве от тези, които не го правят. С напредването на възрастта кръвоносните ни съдове стават твърди, което води до повишаване на кръвното налягане. Най-добрият начин да се реши този проблем с хипертонията, е да накарате кръвта да се изпомпва с някои кардио.

Ако следвате тези съвети ще имате много по-голям шанс да живеете дълъг и здравословен живот и да изпитате по-малко болка в костите и ставите. Здравословният начин на живот е нещо към което трябва да се стремите всеки ден и малко усилия могат да помогнат много когато сте последователни. Хранете се здравословно, посещавайте контролни прегледи, упражнявайте ежедневните си упражнения и ставите ще Ви благодарят за това.

https://www.oaidocs.com


Беше ли полезна тази статия? Моля, споделете я с приятели и ни подкрепете. Така ще можем да правим здравето по-достъпно. Благодаря!



реклама
ЯМР
Коментари

Свързани статии

Може да се абонираш за нашите оферти


Абонирайте се